Η εταιρεία

Ιστορικό εταιρείας

Νέα - Δελτία Τύπου

Θέσεις Εργασίας

Σύνδεσμοι

Επικοινωνία

Οικονομικά Στοιχεία
 

Κατά τη διάρκεια της εικοσαετίας 1983 – 2002, η Compupress υπηρέτησε τη λεγόμενη ‘Επανάσταση της Πληροφορικής’ με μια μεγάλη ποικιλία μέσων που περιελάμβαναν την έκδοση περιοδικών και βιβλίων, τη διοργάνωση εκθέσεων, την παραγωγή τηλεοπτικών εκπομπών, την ανάπτυξη computer games και multimedia προϊόντων, ακόμα και τη δημιουργία του μεγαλύτερου έως τότε συστήματος On-line Υπηρεσιών, που αργότερα έμελλε να εξελιχθεί στον πρώτο εγχώριο dial-up Internet provider.

Τα περιοδικά
Δεν υπάρχει καμμία αμφιβολία ότι στο διάστημα των χρόνων αυτών, η Compupress αναδείχθηκε στον παραγωγικότερο Ελληνικό εκδοτικό οίκο στο χώρο των εντύπων Πληροφορικής, εκδίδοντας συνολικά περισσότερους από 30 διαφορετικούς τίτλους περιοδικών και οδηγών στο χώρο. Ανάμεσά τους φιγουράρουν τίτλοι με ιστορική παρουσία στο χώρο όπως το περίφημο ‘Pixel’ της δεκαετίας του ‘80, το ‘Computer Για Όλους’ – το μακροβιότερο Ελληνικό περιοδικό Πληροφορικής, και το ‘PC Master’ που… άντεξε μέχρι και τα μέσα του 2015. Στο σχετικό πίνακα μπορείτε να δείτε τους τίτλους που κατά καιρούς εκδόθηκαν από την εταιρεία, καθώς και το έτος έκδοσης καθενός.

Τα βιβλία
Μπορεί σήμερα οι Εκδόσεις Anubis να είναι γνωστές για τις επιτυχίες τους στο χώρο του Fantasy και της Επιστημονικής Φαντασίας, οι παλιότεροι όμως αναγνώστες θα θυμούνται ότι για πολλά χρόνια αποκλειστικό σχεδόν αντικείμενο του κλάδου ήταν οι εκδόσεις βιβλίων Πληροφορικής - τόσο μεταφράσεων έργων των μεγαλύτερων ξένων οίκων, όσο και βιβλία ελλήνων συγγραφέων. Συνολικά η παραγωγή της Anubis στο χώρο των ‘computer & technology books’ ξεπέρασε τους 200 τίτλους συμβάλλοντας στην διάχυση των -εκάστοτε- Νέων Τεχνολογιών στη χώρα μας.

Οι Εκθέσεις
Από το 1989 η Compupress, ακολουθώντας το παράδειγμα διαφόρων ξένων περιοδικών του χώρου, ξεκίνησε τη διοργάνωση σειράς εκθέσεων στο χώρο της Πληροφορικής. Κάποιες από τις εκθέσεις αυτές απευθύνονταν στον τελικό χρήστη στα πρότυπα των Βρετανικών ‘computer fairs’ (Multimedia Show, Computer Show, Internet Show , Cyberia κλπ), ενώ άλλες απευθύνονταν αποκλειστικά στους επαγγελματίες κάθε χώρου στα πρότυπα των κλασσικών ‘trade shows’ (DeskTop Publishing Show, CAD/CAM Show, Expo Business Systems κλπ). Οι περισσότερες από τις εκθέσεις αυτές ήταν εξαιρετικά επιτυχημένες, κάποιες μάλιστα έφθασαν στο σημείο να επαναληφθούν για 7 ή 8 χρόνια προτού τελικά παύσουν λόγω έλλειψης ενδιαφέροντος.

Ολογραφικές Εφαρμογές: Ένας κλάδος που προηγήθηκε της εποχής του...
Μια από τις λιγότερο προβεβλημένες δραστηριότητες με τις οποίες αναμίχθηκε η Compupress κατά τα... νεανικά της χρόνια ήταν η υπόθεση «Ολογραφία». Προς το τέλος της δεκαετίας του ’80, η εταιρεία, παρακολουθώντας τις εξελίξεις στον τομέα των ολογραφιών στην Ευρώπη, θεώρησε ότι η τεχνολογία αυτή είχε ωριμάσει αρκετά ώστε να αρχίσει πλέον η χρήση της και στην Ελλάδα. Εισήγαγε λοιπόν μια από τις πρώτες εκτυπωτικές μηχανές που μπορούσαν να τυπώσουν ολογραφικό foil σε χαρτί . Η ίδια η δημιουργία του τρισδιάστατου ολογραφικού master και η αναπαραγωγή του στο ολογραφικό foil ήταν μια άλλη, πανάκριβη, ιστορία. Η συγκεκριμένη μηχανή τύπωσε δύο μόνον φορές ολογραφικά εξώφυλλα περιοδικών στη χώρα μας. Το πρώτο ήταν το εξώφυλλο του CΓΟ #83 και το δεύτερο του «αδελφού» περιοδικού Information #52. (Και τα δύο αυτά τεύχη έχουν, προ πολλού, εξαντληθεί και σήμερα αποτελούν ‘συλλεκτικά κομμάτια’.) Παρά το γεγονός ότι τόσο το κοινό των περιοδικών, όσο και η αγορά ενθουσιάστηκαν με το ολογραφικά αυτά εξώφυλλα, οι προσπάθειες να πεισθούν άλλοι εκδότες ή διαφημιστικές εταιρείες να αξιοποιήσουν την τεχνολογία αυτή έπεσαν στο κενό. Τα κόστη ήταν ιδιαίτερα υψηλά και το μέσον αποδείχθηκε λιγότερο δημοφιλές απ’ότι τότε πιστεύαμε. Ένα χρόνο αργότερα η μηχανή είχε πουληθεί και οι ‘Ολογραφικές Εφαρμογές’ γίνονταν άλλη μια ανάμνηση.

Οι Τηλεοπτικές Εκπομπές
Το 1991, με την απελευθέρωση της ιδιωτικής τηλεόρασης, η Compupress έκλεισε συμφωνία με την ΕΡΤ για τη δημιουργία τριών τηλεοπτικών σειρών, μία στο χώρο του personal computing (‘COMPUTERS: ΤΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΤΟΥ 2000’ - επιτελείο Computer Για Όλους), μία στο χώρο του computer gaming (‘THE COMPUTER SHOW’ - επιτελείο Pixel), και μία στο χώρο του... ΠΡΟ-ΠΟ (ο υπολογιστής θα προσπαθούσε να προβλέψει το αποτέλεσμα με βάση λογισμικό που αναπτύχθηκε ειδικά γι’ αυτό το σκοπό). Οι εκπομπές «έπαιξαν» κανονικά, συγκέντρωσαν πολύ θετικά σχόλια από το κοινό αλλά και την αγορά Πληροφορικής και αποτέλεσαν μια πρωτόγνωρη και εξαιρετικά χρήσιμη εμπειρία για τα στελέχη της εταιρείας.

Λογισμικό, Computer Games και Multimedia Προϊόντα
Ο χώρος της παραγωγής εφαρμογών λογισμικού απετέλεσε ένα πεδίο στο οποίο κατά περιόδους η Compupress επένδυσε, χωρίς ωστόσο να δημιουργηθεί ποτέ η απαραίτητη κρίσιμη μάζα που θα επέτρεπε τη δημιουργία ενός κλάδου ικανού να ασχοληθεί σε βάθος με το αντικείμενο. Εναντίον άλλωστε της δημιουργίας ενός τέτοιου (κερδοφόρου) κλάδου λειτούργησε η... πίστη μεγάλης μερίδας συμπατριωτών μας στο περίφημο “information wants to be free” . Παρ’ όλα αυτά, κατά τη δεκαετία του ‘80 η εταιρεία ασχολήθηκε με την ανάπτυξη και εμπορία διαφόρων προϊόντων λογισμικού για PC (‘Ηλεκτρονικό 13άρι’, ‘Ηλεκτρονικό 6άρι’, ‘Ηλεκτρονικός Αστρολόγος’ κλπ), ενώ στις αρχές της δεκαετίας του ’90 προσπάθησε μέσω του κλάδου ‘Spin Software’ να σχεδιάσει, να αναπτύξει και να προωθήσει σειρά Ελληνικών computer games για PC και Amstrad. (Ενδεικτικά αναφέρονται τα αρκετά επιτυχημένα ‘Τάρτα’, ‘Δέκα Δοκιμασίες’, ‘Ο Τελευταίος Υπερασπιστής’ κ.ά.). Τέλος περί τα μέσα της δεκαετίας του ’90 η Compupress προχώρησε, είτε μόνη της είτε σε συνεργασία με άλλους φορείς στην ανάπτυξη και διάθεση μιας σειράς multimedia εφαρμογών με περιορισμένη εμπορική επιτυχία . (‘Η Ακρόπολη των Αθηνών’, ‘Τα Ελληνικά Νησιά’, ‘Το Ελληνικό Μπάσκετ’, ‘Η Μαγεία του Σινεμά’, ‘Η κατάκτηση του Άρη’, ‘Ο Ολυμπιακός στο Θρόνο της Ευρώπης’ κ.ά.).

CompuLink Network
To Μάρτιο του 1992 η Compupress παρουσιάζει για πρώτη φορά το Σύστημα On-line Υπηρεσιών CompuLink. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη BBS που έχει γνωρίσει η χώρα και που στηρίζεται στον ίδιο κώδικα που τότε χρησιμοποιούσε το Βρετανικό ‘Compulink Internet Exchange’ (CIX). Η τεχνική ομάδα της CompuLink αναπτύσσει και σε κάποιες περιπτώσεις αγοράζει πρόσθετα modules on-line υπηρεσιών έτσι ώστε σύντομα εκτός από το πανίσχυρο σύστημα conferencing, ήταν διαθέσιμες υπηρεσίες ‘Ηλεκτρονικής Βιβλιοθήκης’, on-line multi-user games (‘Air Warrior’, ‘Federation II’), βιβλιοθήκη shareware προγραμμάτων σε CD-ROMs και σειρά άλλων πραγματικά πρωτοποριακών για την εποχή υπηρεσιών. Δύο χρόνια αργότερα, η άφιξη του “καταναλωτικού” Internet οδήγησε την CompuLink στην άμεση υιοθέτησή του και σε συνακόλουθη συμμετοχή στον αγώνα δρόμου για το ‘μεγαλύτερο bandwidth’ που επακολούθησε μεταξύ των κεφαλαιουχικών εταιριών που εισέβαλλαν στο χώρο ως αμιγώς Παροχείς Internet. Σύντομα η πώληση της CompuLink Network AE εμφανίζεται ως μονόδρομος για την Compupress που το 1999 μεταβιβάζει το σύνολο των μετοχών του Internet Provider σε ομάδα επενδυτών. Δυστυχώς το νέο management δεν ανταποκρίθηκε με επιτυχία στις προκλήσεις των καιρών με αποτέλεσμα, μερικά χρόνια αργότερα, η πάλαι ποτέ δημοφιλής Clink να οδηγηθεί σε παύση λειτουργίας.

Digital Content: Πρωτοπορία στο e-publishing
Με την πώληση της CompuLink, η Compupress προχώρησε άμεσα στη δημιουργία της Digital Content, με στόχο να μην μείνει εκτός του λεγόμενου e-business. Αρχικά η DigiCon προχώρησε στη δημιουργία του ‘e-Bazaar’ (τα sites δημοπρασιών ήταν ιδιαίτερα δημοφιλή εκείνα τα χρόνια), των ‘Compuweb’ και ‘Gameweb’, (δύο content sites που απέβλεπαν σε έσοδα από banners), καθώς και του ‘The 4th Coming’ (on-line multi-user game). Όμως η πιό φιλόδοξη και πρωτοποριακή εφαρμογή της DigiCon ήταν αναμφίβολα το ‘e-Bookshop’, η δημιουργία του πρώτου ελληνικού e-shop που διέθετε στο κοινό ηλεκτρονικά βιβλία προστατευμένα με σύστημα DRM. Σε συνεργασία με την Compupress, η DigiCon προχώρησε στη δημιουργία μιας βιβλιοθήκης της νεώτερης Ελληνικής Γραμματείας με περισσότερα από 100 βιβλία τα οποία διέθετε για μεγάλο χρονικό διάστημα δωρεάν μέσω του e-bookshop. Σήμερα το e-bookshop είναι το αρχαιότερο εγχώριο on-line κατάστημα ηλεκτρονικών βιβλίων με χιλιάδες τίτλους Ελλήνων εκδοτών στη διάθεση του κοινού. Παράλληλα η εμπειρία αλλά και η τεχνογνωσία που έχει αποκομίσει η DigiCon στο χώρο του e-publishing απετέλεσε σοβαρότατο κεφάλαιο για την μεταφορά των περιοδικών της εταιρείας σε ηλεκτρονική μορφή.

Εκδόσεις σε άλλους χώρους
Την ίδια περίοδο κατά την οποία ο κυρίως κορμός της Compupress είχε αφιερωθεί στον τομέα της Πληροφορικής, δημιουργήθηκαν κλάδοι της εταιρείας που δραστηριοποιήθηκαν σε άλλους εκδοτικούς χώρους. Έτσι η ‘Business Press’ υπήρξε ο εκδότης σειράς επιχειρηματικών εντύπων, όπως το ‘Information’, η ‘Σύγχρονη Επιχείρηση’, η ‘Τουριστική Αγορά’, η ‘Συνεδριακή Αγορά’, το ‘European Meeting Gazette’, το ‘MeetInGreece’, το ‘Food Service’, καθώς και σειράς ετήσιων οδηγών. Στις αρχές της δεκαετίας του ’90 ο κλάδος ‘Network Media’ προχώρησε στην έκδοση του ‘Βιβλίο & Media’ μιάς περιοδικής έκδοσης που ασχολήθηκε κυρίως με το χώρο του βιβλίου, ενώ το 1996 εκδίδεται το ‘Millennium’, μια φιλόδοξη προσπάθεια στο χώρο των περιοδικών εκλαϊκευμένης επιστήμης που όμως έκλεισε δύο χρόνια αργότερα. Την ίδια περίοδο κυκλοφορεί το ‘2001- Φάκελος Χ’ που ασχολείται με παραφυσικά φαινόμενα, UFOs και γενικότερα θεματολογία των ιδιαίτερα δημοφιλών τότε, ‘X-Files’.

Στις αρχές της νέας χιλιετίας η ορμή της ‘Πληροφορικής Επανάστασης’ έδειχνε να έχει εξανεμιστεί. Η ‘φούσκα’ των dot.com στις ΗΠΑ είχε ήδη ‘σκάσει’ λίγο νωρίτερα με τα γνωστά επακόλουθα σε χρηματιστηριακούς δείκτες, ενώ οι μεγάλες εταιρείες Πληροφορικής του εξωτερικού είχαν ήδη ξεκινήσει τις συγχωνεύσεις. Η χρήση του Internet είχε εξαπλωθεί πλέον και εκτός του χώρου των ‘κομπιουτεράδων’, και ο μέσος χρήστης άρχισε να αντιλαμβάνεται ότι τα έντυπα Πληροφορικής ήταν λιγότερο απαραίτητα απ’ ότι παλιότερα. Οι πωλήσεις βιβλίων Πληροφορικής είχαν ήδη πέσει σε μη αποδεκτά επίπεδα και σύντομα θα ακολουθούσαν τα διαφημιστικά budget των εταιρειών του χώρου, ενώ μερικά χρόνια αργότερα θα άρχιζε η συστηματική φθορά στις πωλήσεις τευχών των περιοδικών Πληροφορικής που σταδιακά οδήγησε στην εικόνα που βλέπουμε σήμερα. Η μετεγκατάσταση των ενδιαφερόντων της εταιρείας σε νέους ‘ζωτικούς χώρους’ εμφανιζόταν πλέον ως μονόδρομος...

Εκτός των τειχών: Pop Culture
Ήδη από το 1998 η εταιρεία είχε ξεκινήσει να πειραματίζεται με επιτυχία στο χώρο των βιβλίων fantasy (G.G.Kay) και έτσι από το 2000 επισημοποιήθηκε η στροφή της Anubis από την Πληροφορική και το Business στην Ε.Φ. και το fantasy. Την ίδια περίοδο η Compupress ξεκίνησε την έκδοση μιάς σειράς περιοδικών εντύπων στο χώρο (‘Fantastic!’ , ‘CineFan’, ‘Fantasy Heroes’, ‘Asimov’s Sci-Fi magazine’), καθώς και δύο εισαγωγικών τίτλων στο χώρο των Manga (‘Akasuki’, ‘Manga No Sekai’). To 2005 δημιουργείται ο κλάδος ‘AnubisComics’ που αναλαμβάνει master licensee για την DC Comics και την Marvel Comics. Ο συγκεκριμένος κλάδος προσφέρει ένα νέο αέρα στο χώρο των comics στη χώρα μας, ενώ εισάγει και την έννοια του ‘graphic novel’ στο βιβλιοπωλείο. Το 2008 η Anubis εξασφαλίζει τα δικαιώματα τριών μεγάλων Ιαπωνικών εκδοτικών οίκων Manga (Kodansha, Shueisha, Hakusensha), προχωρά στη δημιουργία του κλάδου ‘AnubisManga’ και ξεκινάει την παραγωγή αυθεντικών Manga για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Το 2011 η εταιρεία ξεκινά τη διάθεση των πρώτων DVD με anime στο περίπτερο, ενώ την ίδια χρονιά δημιουργείται ο κλάδος ‘ Anubis Pocket’, ο οποίος αναλαμβάνει την έκδοση διεθνών best-sellers σε μορφή βιβλίων τσέπης στα περίπτερα.

Εκτός των τειχών: Su-doku και Σταυρόλεξα
Το 2005 ήταν η χρονιά που οι Ευρωπαίοι κυριολεκτικά ξεμυαλίστηκαν με τα Ιαπωνικά Su-doku. Η Compupress είχε την τύχη να ευαισθητοποιηθεί άμεσα στο θέμα και να προχωρήσει στην έκδοση του πρώτου περιοδικού για Su-doku στη χώρα μας. Η επιτυχία ήταν άμεση και έτσι σήμερα η εταιρεία είναι ο leader του χώρου με επτά διαφορετικούς τίτλους. Η επιτυχία αυτή στο χώρο των Su-doku επέτρεψε στην εταιρεία να αξιοποιήσει τις επιχειρηματικές ευκαιρίες που παρουσιάσθηκαν στον όμορο χώρο των Σταυρολέξων, με αποτέλεσμα σήμερα να έχει εκδώσει πάνω από 20 τίτλους στο χώρο και να έχει ένα κυρίαρχο μερίδιο αγοράς.

Εκτός των τειχών: Παιδικά και εφηβικά περιοδικά
Ο κλάδος των παιδικών περιοδικών της Anubis ξεκίνησε το 2005 και σταδιακά εξελίχθηκε σε μια από τις σημαντικές δραστηριότητες της εταιρείας, ενώ μερικά χρόνια αργότερα σηματοδότησε και την είσοδο της Compupress στον τομέα των παιδικών DVDs και activity books καθώς και στο χώρο των εφηβικών περιοδικών. Κατά τη διάρκεια της τελευταίας δεκαετίας από το συγκεκριμένο χώρο παρήλασαν πολύ γνωστά brand names όπως ενδεικτικά: ‘Winx’, ‘Transformers, ‘Batman Strikes!’, ‘Gormiti’, ‘Ben 10’, ’Bakugan’, ‘Playmobil’, ‘Looney Tunes’, ‘Scooby Doo’, ‘Tom & Jerry’, ‘Patty’, ‘Puppy in my pocket’, ‘Filly’, ‘Lego Ninjago’ και ‘Lego City’, ‘Barbie’, ‘Monster High’, ‘Peppa Pig’, ‘Monsuno’, ‘Teenage Mutant Ninja Turtles’, ‘Thundercats’ ‘Σκουπιδοπαρέα’, ‘Μάγια η Μέλισσα’, ‘Τόμας το τρενάκι’, ‘Spiderman’, ‘Avengers’, ‘Ο Μικρός Πρίγκιπας’, ‘Ο Μικρός Νικόλας’ κ.ά. Παράλληλα η εταιρεία προχώρησε στην έκδοση τίτλων δικού της σχεδιασμού, όπως τα ‘Κ[2]’, ‘Άπαιχτο!’, ‘Καρδούλες’ και στο χώρο των εφηβικών περιοδικών τα ‘U! Girl’, ‘Totally Teen Stars’, ‘F-magazine’ και ‘Teen Splash’.

Το ταξίδι της Compupress συνεχίζεται. Παρ’ όλες τις δυσκολίες και τις αντιξοότητες των καιρών, η εταιρεία καταφέρνει χάρη στην εμπειρία και την εφευρετικότητα – αλλά και τη σκληρή δουλειά - των στελεχών της, να επινοεί ξανά τον εαυτό της όποτε αυτό είναι αναγκαίο, και να ανοίγει νέα κεφάλαια στην ιστορία της.
Όσον αφορά στο τι μας επιφυλάσσει το μέλλον, αυτό είναι πραγματικά μια άγνωστη ποσότητα – ιδιαίτερα στους παράδοξους καιρούς που ζούμε. Ελπίζουμε τα χρόνια που έρχονται να είναι εξίσου συναρπαστικά, παραγωγικά και επιτυχημένα με αυτά που ζήσαμε και να είμαστε όλοι εδώ τον Ιανουάριο του 2022 για να γιορτάσουμε τα 40 χρόνια της εταιρείας.

 
 
   © COMPUPRESS A.E. 2o χλμ Λεωφ. Μαρκοπούλου 19400 Κορωπί, Τηλ: 210 9238672 - 210 9245910